131344 01a60066 f977 4d1f 8681 5a088cf3532e nhhg header persbericht large 1400761262

NH Hotel Group wint Best Global Hotel Group Award

World Hospitality Awards beloont NH met Grand Prix in Parijs.

PARIJS - NH Hotel Group is tijdens de World Hospitality Awards 2015 in Parijs uitgeroepen tot 'Best Global Hotel Group'. Deze Grand Prix is toegekend voor de onderscheidende wijze van opereren van de keten. Tijdens de awardceremonie ontving NH Hotel Group ook de award voor 'Best Initiative in Sustainable Development and Corporate Social Reponsibility' voor de Hotels with a Heart campagne, waarin de bijna 400 hotels van de keten kamers beschikbaar stellen voor families die een zware tijd doormaken.

Kroon op het werk
De toekenning van de twee awards is een kroon op het werk van de keten: "Alle collega's van NH Hotel Group zijn ontzettend trots dat we met deze prestigieuze, internationale awards zijn onderscheiden," aldus Federico González Tejera, CEO van NH Hotel Group.

Hotels with a Heart
NH Hotel Group wil met de Hotels with a Heart campagne families die een zware tijd doormaken in het zonnetje zetten. In het afgelopen decennium zijn er meer dan 22.000 hotelkamers gedoneerd aan deze gezinnen, om ze de rust en ontspanning te bieden die ze hard nodig hebben, bijvoorbeeld doordat een ziek kind ver weg van huis verpleegd wordt in een ziekenhuis. In samenwerking met meerdere goede doelen zetten wereldwijd meer dan 2.000 medewerkers van NH Hotel Group zich ieder jaar in om de families een onvergetelijk weekendje weg te bezorgen. In december 2015 zal de elfde editie van Hotels with a Heart plaatsvinden in alle 29 landen waar NH Hotel Group actief is.

Jury- en publieksprijs
De Worldwide Hospitality Awards worden ieder jaar georganiseerd door MKG Group, expert op het gebied van hospitality en toerisme. Sinds 1999 worden ieder jaar projecten op het gebied van onder andere innovatie, marketing, HR, social responsibility en duurzaamheid onderscheiden. Twee jury's, bestaande uit experts uit de hotelbranche en professionals uit de reis-, marketing- en ondernemersbranche, hebben dit jaar samen met de bezoekers van de website van Hospitality ON een keuze gemaakt uit de 45 finalisten, waarbij NH Hotel Group in twee van de vijftien categorieën als winnaar uit de bus is gekomen.

Foto 1: Ida Gutiérrez de Escofet, SVP Corporate Affairs & Communication van NH Hotel Group neemt de Gran Prix 2015 in ontvangst in Parijs.