Full-service multimediastudio ‘Studio Amsterdam Zuid’ officieel geopend

Hilversum/Hoofddorp - 29 september 2016 - Hotelketen NH Hotel Group en NEP The Netherlands, wereldmarktleider in facilitaire en technische dienstverlening in de televisie- en de live evenementenindustrie, openden op vrijdag 23 september officieel hun multimediastudio ‘Studio Amsterdam Zuid’. De studio, ingericht in hotel NH Amsterdam Zuid, is beschikbaar voor het produceren en uitzenden van webcasts en online videoproducties en bevindt zich op steenworp afstand van de Zuidas. Met deze studio komen de partijen tegemoet aan de groeiende vraag naar professionele multimediafaciliteiten ten behoeve van e-learning, (financiële) presentaties, lanceringen en online seminars.

Unieke full-service concept

De multimediastudio is ingericht in een aparte vleugel van hotel NH Amsterdam Zuid, aan de Van Leijenberghlaan. Door de samenwerking tussen NEP en NH Amsterdam Zuid is er voor gasten een full-service pakket aan faciliteiten beschikbaar, zoals de laatste digitale registratietechnieken, green screen mogelijkheden, een lichtplafond en een hybride decor, waardoor de studio naar eigen huisstijl gebrand kan worden. Ook aparte ‘green rooms’ voor ontvangst en productie, een uitgebreid culinair aanbod, hotelovernachtingen en een persoonlijke shuttle vanaf de bedrijfslocatie behoren tot de mogelijkheden.

Het full-service concept is officieel gelanceerd met de eerste webcastproductie van PWC. Christa Rompas, Communicatie National Office van PWC is zeer te spreken over de nieuwe studio: “Ik ben blij, de studio is goed bereikbaar en voorzien van goede parkeergelegenheid en de catering is keurig verzorgd. Ook zijn er goede faciliteiten voor de deelnemers en kunnen wij in een aparte ruimte met snelle wifi verbinding nog wat werk doen, even ontspannen of net iets langer blijven voordat je naar een nieuwe afspraak moet. Het is een mooie studio voorzien van green screen en ik vind het erg fijn dat er een aparte regieruimte is waar ik als klant bij kan zitten en de productie goed kan meemaken.”

Technische innovatie

NH Hotel Group heeft bijna 400 hotels wereldwijd, waarvan 35 in Nederland, en staat bekend om de hoge kwaliteit in services en faciliteiten. Het initiatief voor Studio Amsterdam Zuid past naadloos in het NH Meetings concept dat de hotelketen voert voor de meeting- en eventsmarkt. Onder het motto ‘High Tech Made Easy’ werkt NH Hotel Group aan continue innovatie van technieken die een bijeenkomst nog succesvoller en tot de verbeelding sprekend maken. Zo biedt NH als enige hotelketen ter wereld permanent de revolutionaire 3D Holographic Telepresence techniek aan in geselecteerde hotels, waardoor sprekers en presentaties als hologram op meerdere plaatsen tegelijk ten tonele kunnen verschijnen. De nieuwe studio in NH Amsterdam Zuid sluit naadloos aan bij deze High Tech Made Easy propositie.