151439 nhhg header persbericht 72241d large 1418236048

Nieuwe Chief Executive Officer NH Hotel Group aangesteld

Madrid, 27 januari 2017 - De Raad van Bestuur van NH Hotel Group heeft unaniem besloten Ramón Aragonés te benoemen tot Chief Executive Officer. Aragonés bekleedde voor deze aanstelling de functie van Executive Director of Business and Operations. De beslissing werd ondersteund door een positief rapport van de Commissie Appointments, Remuneration en Corporate Governance. De Raad van Bestuur zal een motie indienen voor zijn benoeming tot CEO bij de eerstvolgende aandeelhoudersvergadering. Aragonés zal formeel worden aangesteld als CEO tijdens de bestuursvergadering die onmiddellijk na de aandeelhoudersvergadering zal plaatsvinden.

Ramón Aragonés was sinds juni vorig jaar Executive Director Business and Operations bij NH Hotel Group. Naast toezicht op de hoteloperaties in de bijna 400 hotels van de keten, heeft hij onder meer, in lijn met het strategisch vijfjarenplan van NH Hotel Group, de plannen voor herpositionering uitgevoerd, een nieuwe sales en revenue management strategie uitgerold en de expansiestrategie in Europa en Amerika voortgezet.

De ruime ervaring van Ramón Aragonés in de hotelsector en zijn diepgaande kennis van NH Hotel Group, in combinatie met zijn strategische visie en kwaliteiten op het gebied van leiderschap en teammanagement, zijn bepalend geweest voor de keuze. Met deze benoeming beoogt NH Hotel Group de groei van het bedrijf verder te stimuleren.

"Voor NH Hotel Group zal een nieuwe fase in haar strategisch plan aanbreken waar ik mij met vastberadenheid, verantwoordelijkheid en volledige inzet voor de onderneming, haar aandeelhouders en werknemers op zal toeleggen. Mijn prioriteit, en dat van alle teams, zal zijn om in deze nieuwe fase het transformatieproject van de keten te consolideren, met als doelstelling maximale waardegeneratie voor al haar aandeelhouders en andere stakeholders te creëren", aldus Aragonés.

Nieuwe Board Member

In dezelfde vergadering werd Juan José Andrés Alvez tot nieuwe onafhankelijke bestuurder van de Raad van Bestuur van NH Hotel Group benoemd. Hij was de afgelopen elf jaar verbonden aan Swissport International, wereldleider op het gebied van cargo- en bagageafhandeling. Tussen 2007 en 2016 was hij voorzitter en bestuurslid van dochteronderneming Swissport Spain en tussen 2009 en 2016 bekleedde hij de functie van Executive Vice President van de divisie voor EMEAA en Latijns-Amerika.