131344 01a60066 f977 4d1f 8681 5a088cf3532e nhhg header persbericht large 1400761262

NH Hotel Group doet het licht uit tijdens Earth Hour

Hoofddorp, 23 maart 2017 - Voor het negende achtereenvolgende jaar sluit NH Hotel Group zich aan bij het wereldwijde initiatief 'Earth Hour' door de gevelverlichting van de bijna 400 hotels uit te schakelen. Earth Hour is een initiatief van het Wereld Natuur Fonds en heeft als doel het bewustzijn over de klimaatverandering te verhogen.

NH Hotel Group schakelt zaterdag 25 maart tussen 20.30 en 21.30 uur de gevelverlichting van een groot deel van haar hotels wereldwijd uit. Ook zullen er diverse lokale initiatieven uitgerold worden, onder meer bij NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky en NH Collection Brussels Centre. Niet alleen de gevelverlichting wordt uitgeschakeld bij het Amsterdamse hotel, ook de verlichting in de publieke ruimtes op de begane grond, in Grand Café Krasnapolsky en in The Tailor zal worden uitgeschakeld en vervangen door kaarslicht. Bij NH Collection Brussels Centre zal de verlichting in het gehele hotel worden gedoofd en zullen er kaarsen aangestoken worden om stil te staan bij de klimaatverandering.

Door de deelname aan Earth Hour stimuleert NH Hotel Group niet alleen haar medewerkers, maar wil ze ook haar gasten betrekken en de samenleving bewust maken van de kwetsbaarheid van de aarde. Gasten worden onder meer aangemoedigd om tijdens Earth Hour de lichten in hun kamer uit te doen.

Betrokken bij duurzaamheid

NH Hotel Group werkt continu aan initiatieven om de toewijding van de organisatie aan een beter milieu verder te versterken, waarbij wordt gezocht naar innovatieve en duurzame oplossingen. Ook wordt bekeken hoe deze maatregelen op een effectieve manier in zo veel mogelijk hotels kunnen worden doorgevoerd, waarbij tegelijkertijd de hoge duurzaamheidsstandaarden in de hotels, die reeds zijn geïmplementeerd, worden gewaarborgd.

Als resultaat van haar betrokkenheid bij de duurzame ontwikkeling van haar activiteiten heeft NH Hotel Group haar koolstofvoetafdruk met meer dan 70% en het energieverbruik met 29% weten te verlagen tussen 2007 en 2015. Niet alleen de hele organisatie wordt hierbij betrokken, maar ook de leveranciers en partners spelen een belangrijke rol.

De inspanningen van NH Hotel Group met betrekking tot duurzaamheid is bekroond met het ISO 14001-milieucertificaat. Ook is NH Hotel Group de eerste hotelketen ter wereld die de ISO 50001-norm heeft ontvangen, het belangrijkste keurmerk op het gebied van energiemanagementsystemen. Onlangs zijn in Nederland alle NH hotels bekroond met het hoogst haalbare groene keurmerk, de Green Key certificaten. Bedrijven met dit keurmerk voldoen aan strenge normen op het gebied van duurzaamheid, milieu en MVO, zonder in te leveren op comfort en kwaliteit.