NH Hotel Group en Philips Lighting presenteren Mood Rooms

Voor het eerst kunnen gasten in hun hotelkamer een individuele sfeer creëren en met Ipad het licht, muziek, gordijnen en temperatuur naar eigen behoefte aanpassen.

Madrid, 19 oktober 2017. In samenwerking met Philips Lighting heeft NH Hotel Group hun idee van het “hotel van de toekomst” in Madrid gepresenteerd. Voor het eerst kunnen gasten in vier Mood Rooms in NH Collection Eurobuilding hun verblijf helemaal zelf inrichten, wanneer ze met de iPad bijvoorbeeld verlichting en temperatuur naar persoonlijke voorkeur instellen. Een bijzondere gastervaring, die de nieuwste snufjes op het gebied van technologie, licht en geluid met elkaar combineert. Deze Philips RoomFlex- Techniek zal daarnaast vanaf begin 2018 in NH Collection Berlijn Mitte Am Checkpoint Charlie beschikbaar zijn.

262121 mood%20room%20i dd638d large 1508490429

Futuristische kamers voor het “hotel van de toekomst”

Met de Mood Rooms hebben de twee bedrijven iets gecreëerd dat veel meer is dan gewoon een hotelkamer. Dankzij innovatieve ontwikkelingen kunnen gasten de hotelkamer nu zelf aanpassen aan hun behoefte. Een belangrijk onderdeel van de Mood Rooms is Philips RoomFlex, een volledig configureerbaar systeem voor de hotelkamers, waarin de verlichting eenvoudig kan worden geïntegreerd met sensoren van bijvoorbeeld de verwarming, de ventilatie of de airconditioning. Daarnaast kunnen ook de gordijnen en boekingssoftware hiermee bediend worden. Via één bedieningspaneel kunnen gasten dit allemaal zelf instellen.

"Hotels van de toekomst moeten zich vooral bezighouden met duurzaamheid, connectiviteit en de gastervaring", vertelt Hugo Rovira, Managing Director voor Zuid-Europa en de VS. "Dankzij de nieuwe technologie van 'connected lighting' kunnen we aan al deze aspecten beantwoorden en onze gasten een onvergetelijk verblijf bieden."

What are you in the mood for?

Een Mood Room biedt precies die sfeer waar op dat moment behoefte aan is. Met Philips RoomFlex kan de gast afhankelijk van het tijdstip en de eigen stemming kiezen voor de passende instellingen en daarbij niet alleen de achtergrondmuziek in de kamer aanpassen, maar ook het kleurenschema en de lichtintensiteit. Hiermee kan precies de sfeer worden gecreëerd die bij het moment past of waarvoor de gast in de stemming is.

Een Mood Room wordt geactiveerd met de vraag What are you in the Mood for? Vanaf dat moment verandert de kamer in de perfecte omgeving; om even lekker uit te rusten, te werken, sporten, mediteren of juist om je klaar te maken voor een avondje uit. Voor elke gelegenheid wordt de ideale setting gecreëerd. Zelfs onder de douche!

Ook onder water

Als onderdeel van de Mood Room-ervaring kan ook de sfeer onder de douche worden aangepast aan de behoeften en emoties van de gast. Met de Emotional Shower kunnen geluid, licht en de waterstroom worden afgestemd op wat de gast wil: een ontspannende douche of juist een energieboost om de dag goed mee te beginnen.

„Mood Rooms” rechtstreeks te boeken via de eigen website

Het innovatieve concept “Mood Rooms” wordt op de eigen website verder uitgelegd. Hier kunnen geïntereseerde gasten een eerste indruk krijgen van de kamers of er direct een boeken: www.nh-hotels.nl/bezienswaardigheden/mood-rooms

Over Philips Lighting

Philips Lighting (Euronext: LIGHT) is 's werelds grootste aanbieder van producten, systemen en diensten op het gebied van verlichting en biedt innovatieve oplossingen waarmee nieuwe zakelijke mogelijkheden worden gecreëerd en die het leven de consument mooier maken. Philips Lighting bedient als marktleider zowel bedrijven als consumenten en zet het internet der dingen in om woningen, gebouwen en publieke ruimten te transformeren. De onderneming heeft ongeveer 34.000 werknemers in meer dan 70 landen en had in 2016 een totale omzet van EUR 7,1 miljard. Nieuws over Philips Lighting is te vinden in de Newsroom, op Twitter en op LinkedIn. Informatie voor investeerders vindt u op de pagina Investor Relations.