NH Hotel Group lanceert NH MEETINGS: inspire. create. enjoy.

Vernieuwd MICE-concept zorgt voor ultieme klantervaring.

21 MEI 2014, FRANKFURT
Samenvatting
FRANKFURT – 21 mei 2014. Met trots is tijdens IMEX 2014 de vernieuwde meeting- en eventspropositie van NH Hotel Group gelanceerd. Onder de noemer “NH MEETINGS: inspire. create. enjoy.” zorgt NH voor een kwalitatieve, internationale servicestandaard die tegemoetkomt aan de behoeften van de verschillende klantgroepen. Met de 7 elementen in deze nieuwe MICE-propositie, waaronder de Eco-friendly meetings en gratis, snellere Wi-Fi, consolideert NH Hotel Group haar positie als leider in dit segment door memorabele momenten te creëren voor organisatoren, boekers én deelnemers.

Uniform en toch flexibel

De afgelopen maanden heeft NH Hotel Group geïnvesteerd in een uitvoerige en grondige analyse van de MICE-markt, trends en klantwensen. Het resultaat is een veelzijdig en internationaal consistent concept dat de belangrijkste wensen van de klant samenbrengt met de waarden van NH Hotel Group: beste service, beste locatie en beste prijs-kwaliteitsverhouding. Commercial Director Marije Hooijer beaamt dit: “Onze jarenlange ervaring met meetings en events zorgt ervoor dat we in staat zijn om uniformiteit te combineren met flexibiliteit. Beiden zijn nodig om de verwachtingen die onze klanten hebben te kunnen waarmaken. Met het NH MEETINGS concept kunnen we deze verwachtingen zelfs overtreffen.”

Het concept

“NH MEETINGS: inspire. create. enjoy.” is gecreëerd om unieke evenementen neer te zetten die uitmonden in memorabele momenten voor de organisatoren, boekers én deelnemers. De kernelementen van het concept:

1. Ambassador Service: één contactpersoon voor het gehele traject van voorbereiding, uitvoering en evaluatie. Het traject wordt hiermee een teamprestatie waarin klant en ambassadeur samen naar het gezamenlijk doel en maximale resultaat toewerken.
  2. Specialized Advisory Service: Elk evenement in elke sector heeft haar eigen karakteristieken. NH Hotel Group zorgt voor persoonlijk advies op maat, gebaseerd op jarenlange ervaringen, inzichten, resultaten en de specifieke behoeften van de sector.
  3. Customized Professional Response: Binnen 2 uur na aanvraag reactie en binnen 24 uur een complete offerte, met daarin alle services die zullen bijdragen aan het succes van het event.
  4. Free, Easy Wi-Fi: Snellere en eenvoudig toegankelijke Wi-Fi in alle ruimtes van het hotel, met een verdubbelde capaciteit van 0.5MB in NH Hotels en 1.0MB in NH Collection en nhow hotels.
  5. Tempting Breaks: Door het gevarieerde, gezonde en aantrekkelijke gastronomische aanbod verandert de koffiepauze in een belevenis op zich en zijn de breaks optimaal afgestemd op smaak- en dieetwensen.
  6. Eco-Friendly Meetings: voor iedereen die duurzaamheid net zo hoog in het vaandel heeft staan als NH Hotel Group zelf, biedt het nieuwe concept inzicht in de CO2 footprint van de meeting of het event. Deze is zo laag mogelijk door het gebruik van milieuvriendelijke papierproducten, lager energieverbruik, LED-verlichting en toegang tot groene transportmiddelen.
  7. Always Yes! Geen nul op het rekest, dat is het commitment van NH Hotel Group naar haar klanten.

Strategie

Meetings en events vertegenwoordigen 25% van de jaaromzet van NH Hotel Group en spelen een zeer belangrijke rol in het strategische Vijfjarenplan van NH Hotel Group, dat eerder dit jaar gepresenteerd werd. In dit plan komen vier speerpunten duidelijk naar voren:
- een duidelijke segmentatie van hotels onder de nieuwe merkparaplu NH Hotel Group,
- het vormgeven van een nieuwe propositie voor een nog betere klantervaring.
- prominente communicatie en promotie van de verschillende NH-merken,
- het optimaliseren van management en organisatie processen, met een focus op technologie.

Het NH MEETINGS concept wordt geïmplementeerd in alle 375 hotels van NH Hotel Group. Aanvullende services worden momenteel getest met als doel om deze eind 2014 en begin 2015 op te nemen in het aanbod. NH MEETINGS: inspire.create.enjoy. is hiermee een continu proces dat als doel heeft om de leidende rol van NH Hotel Group in de MICE-markt verder te verstevigen. Dit alles draagt bij aan de visie van NH Hotel Groep: Wanneer iemand een reis, overnachting of meeting plant in een stad, zakelijk of privé, zal diegene zich altijd afvragen: “Is er een NH Hotel op mijn plaats van bestemming?”

NH Hotel Group is beursgenoteerd in Spanje met ruim 375 hotels in 28 landen in Europa, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. Onder de NH Hotel Group vallen de 3- en 4-sterren urban NH Hotels, de NH Collection flagship hotels, de nhow designhotels en de Hesperia vakantieresorts. Wereldwijd staan meer dan 20.000 medewerkers dag en nacht klaar om de beste service tegen de beste prijs te leveren voor de jaarlijks ruim 16 miljoen gasten. NH Hotel Group wil binnen 5 jaar in de top-2 staan van hotelketens die zowel zakelijke- als privéreizigers overwegen op het moment dat zij een reis plannen. Hiertoe wordt op grote schaal geïnvesteerd in faciliteiten, IT en trainingen. Onlangs werd NH Hotel Group bekroond met een Zoover Award voor Beste Hotelketen 2014. Kijk voor meer informatie op www.nh-hotels.com.

Citaten
"“Onze jarenlange ervaring met meetings en events zorgt ervoor dat we in staat zijn om uniformiteit te combineren met flexibiliteit. Beiden zijn nodig om de verwachtingen die onze klanten hebben te kunnen waarmaken. Met het NH MEETINGS-concept kunnen we deze verwachtingen zelfs overtreffen.”" Marije Hooijer - Commercial Director