NH Hotel Group presenteert "High Tech Made Easy"

Revolutionare services voor MICE-markt gelanceerd tijdens EIBTM Barcelona

20 NOVEMBER 2014

BARCELONA, 20 November 2014 -  NH Hotel Group heeft haar nieuwe service, High Tech Made Easy, gepresenteerd op de EIBTM-beurs in Barcelona. Het concept bevat innovatieve en revolutionaire techniekoplossingen die zorgen voor nog effectievere en succesvolle meetings en events. De nieuwe lijn omvat oplossingen die interactieve congrestechnieken combineren met 3D holografische projectie. Het is voor het eerst dat deze technieken permanent beschikbaar worden gesteld in de hotelsector.

Het High Tech Made Easy concept bevat het nieuwste SMART Room System™ for Microsoft® Lync® online videoconferencing systeem. NH Hotel Group is de eerste en vooralsnog de enige hotelketen die deze technologie aanbiedt. Door deze techniek kunnen tot 250 virtuele genodigden participeren in een video call. Deze genodigden-op-afstand kunnen actief deelnemen door gebruik te maken van hun eigen mobile device en daarmee invloed uitoefenen op zowel de gebruikte content als de vergadering zelf. Het systeem zal in de nabije toekomst operationeel zijn in de grotere, strategische MICE-hotels over de gehele wereld. NH Collection Eurobuilding in Madrid heeft de primeur, hier draait het systeem reeds sinds de heropening van het hotel in oktober 2014.

3D Holographic Telepresence
Een ander onderdeel van het High Tech Made Easy concept is de 3D Holographic Telepresence technologie, dat door NH Hotel Group als eerste permanent beschikbaar is gemaakt. Deze techniek maakt het mogelijk voor gasten en prominenten om echt aanwezig te zijn bij een evenement, ook al is fysieke aanwezigheid onmogelijk. Dankzij 3D-hologrammen laat de organisator afstand verdwijnen en krijgt het evenement bovendien een extra creatieve lading. NH Hotel Group draait momenteel pilots met de techniek in NH Collection Eurobuilding in Madrid en in nhow Berlijn.

Rufino Pérez Fernández, Chief Commercial Officer bij NH Hotel Group, presenteerde het nieuwe concept: "De nieuwe High Tech Made Easy service brengt de nieuwste technologieën voor videoconferencing en congrestechnieken samen op een manier die onze gasten in staat stelt nog effectievere en productievere meetings en events te organiseren. Door meer interactiviteit en de mogelijkheid om deelnemers op grote afstand te laten participeren in een event alsof ze er écht bij zijn, besparen cliënten bovendien reis- en verblijfkosten."

NH MEETINGS: inspire.create.enjoy.
High Tech Made Easy is onderdeel van het totale MICE-concept van NH Hotel Group. Onder de vlag NH MEETINGS: inspire.create.enjoy. is een breed palet aan oplossingen wereldwijd beschikbaar in alle hotels van de Group. Het concept is gebaseerd op wensen en ervaringen van cliënten en heeft als doel om memorabele en effectieve meetings en events mogelijk te maken. Het MICE-segment is goed voor 25% van de inkomsten van NH Hotel Group en speelt een strategische rol in de wereldwijde hoteloperatie van de Group.
Overige onderdelen van het NH MEETINGS-concept zijn onder meer de Ambassador Service, waarmee een organisator één contactpersoon binnen NH heeft gedurende voor de realisatie van een event. Daarnaast zijn er de duurzame Eco-Friendly meetings, de gratis en makkelijke Wi-Fi en de gezonde en culinair verantwoorde Tempting Breaks. Al deze initiatieven zijn gestoeld op het streven van NH Hotel Group om elke, unieke aanvraag voor een meeting of event te kunnen beantwoorden met "Always Yes!"

Missie
Een cliënt ziet zijn of haar unieke meeting of evenement voor zich. NH Hotel Group zorgt ervoor dat dit idee werkelijkheid wordt door professioneel advies en begeleiding gedurende het gehele event management proces, inclusief technische ondersteuning voor een vlekkeloos verloop. NH Hotel Group wil voor haar gasten een unieke en waardevolle ervaring neerzetten, waarin alle betrokkenen ervan overtuigd zijn dat zij voor de best mogelijke event partner hebben gekozen.

Citaten
""De nieuwe High Tech Made Easy service brengt de nieuwste technologieën voor videoconferencing en congrestechnieken samen op een manier die onze gasten in staat stelt nog effectievere en productievere meetings en events te organiseren. Door meer interactiviteit en de mogelijkheid om deelnemers op grote afstand te laten participeren in een event alsof ze er écht bij zijn, besparen cliënten bovendien reis- en verblijfkosten." " Rufino Pérez Fernández, Chief Commercial Officer bij NH Hotel Group