NH Hotel Group lanceert 'Hotels with a Heart'

Kerstcampagne 2014 voor het goede doel van start

16 DECEMBER 2014

MADRID - 16 december 2014. NH Hotel Group heeft het wereldwijde startschot gegeven voor de charitatieve Kerstcampagne 'Hotels with a Heart.'  In nauwe samenwerking met goededoelenorganisaties zoals het Ronald McDonald Kinderfonds en het Iris Hospital biedt NH Hotel Group gratis overnachtingen aan aan families om de feestdagen samen met hun geliefden op een speciale manier door te kunnen brengen. In de periode van 22 december 2014 tot en met 11 januari 2015 zullen alleen al in de Benelux, Engeland en Frankrijk 43 NH Hotels gasten ontvangen om ze een tijdens de donkere dagen een hart onder de riem te steken.

De NH Hotels bieden niet alleen overnachtingen aan, ook bijvoorbeeld een compleet verzorgde high-tea, een luxe kerstdiner en een kookworkshop voor de kinderen worden ingezet voor 'Hotels with a Heart.' In Nederland en Engeland is er samenwerking met het Ronald McDonald Kinderfonds. Daar bieden de hotels gezinnen die een zware tijd hebben gehad vanwege de ziekte van hun kind, een verwenarrangement als warm kerstcadeau. In België gebeurt dit in samenwerking met het Iris Hospital en in Frankrijk met het Lenval Children's Hospital. In totaal worden er wereldwijd zo'n 300 hotelovernachtingen aangeboden. De medewerkers van NH Hotel Group worden actief betrokken bij het 'Hotels with a Heart' initiatief. Vanuit elk hotel zorgt een speciale ambassadeur ervoor dat het de families aan niets zal ontbreken tijdens hun verblijf.

"Hotels with a Heart past in de langetermijnaanpak van NH Hotel Group op het gebied van Corporate Responsibility, waarmee we onze accommodaties inzetten voor meerdere charitatieve initiatieven. Deze Kerst doen onze hotels wederom hun uiterste best om een 'tweede thuis' te zijn voor de families. We hopen dat de kinderen die het al zo moeilijk hebben zich ietsje minder alleen zullen voelen," aldus Marta Martín, Director of Corporate Responsibility van NH Hotel Group.

Maarten Markus, Managing Director van Business Unit Benelux, UK, France, USA & Africa, onderschrijft dat 'Hotels with a Heart' door alle medewerkers omarmd wordt:
"Door de tomeloze inzet van onze medewerkers wordt alles in het werk gesteld om de feestdagen voor deze families iets rooskleuriger te maken. Hierdoor kunnen we het verschil maken voor de mensen die het hard nodig hebben en dat voelt heel erg goed en nuttig."

Het 'Hotels with a Heart' initiatief beleeft dit jaar haar tienjarig jubileum en heeft daarmee een vaste en prominente plaats ingenomen in het Corporate Responsibility Programma van NH Hotel Group. Binnen dit programma vallen meerdere initiatieven die bijdragen aan betere leefomstandigheden en mogelijkheden voor zorg en onderwijs.
NH Hotel Group stelt middelen en mensen beschikbaar om deze initiatieven te verwezenlijken, waardoor jaarlijks meerdere goede doelen ondersteund worden.

Bekijk de campagnevideo

Citaten
""Hotels with a Heart past in de langetermijnaanpak van NH Hotel Group op het gebied van Corporate Responsibility, waarmee we onze accommodaties inzetten voor meerdere charitatieve initiatieven. Deze Kerst doen onze hotels wederom hun uiterste best om een 'tweede thuis' te zijn voor de families. We hopen dat de kinderen die het al zo moeilijk hebben zich ietsje minder alleen zullen voelen,"" Marta Martín, Director of Corporate Responsibility van NH Hotel Group
""Door de tomeloze inzet van onze medewerkers wordt alles in het werk gesteld om de feestdagen voor deze families iets rooskleuriger te maken. Hierdoor kunnen we het verschil maken voor de mensen die het hard nodig hebben en dat voelt heel erg goed en nuttig."" Maarten Markus, Managing Director van Business Unit Benelux, UK, France, USA & Africa